IVECO A.Ş., Bölge Müdürleri, Filo Kullanıcıları ve Bayi teşkilatı (Araç Satış, Yedek Parça ve Servis)arasında merkezde bulunan verilerin paylaşılması ve güncellenmesi internet üzerinden gerçekleştirilmiştir.
Bu sayede kullanıcı tarafında sadece bir internet gezgini ile gerçek zamanlı bilgilere esnek ve dinamik bir şekilde erişim; bilgilerin güncellenmesine olanak sağlayan fonksiyonların sisteme hızlı bir şekilde entegrasyonu sağlanmıştır.
Sistem
olmak üzere toplam 8 ana başlık altında ele alınmıştır.
Her bir kullanıcı, ait olduğu grup yetkileri çerçevesinde sistemin fonksiyonlarını kullanabilmektedir.
Teknik Bilgiler
- MS .NET 4.0 ile geliştirilmiş bir programdır.
- Veritabanı olarak MS SQL kullanılmıştır.
Müşterilerimiz ne dediler
1994 yılında devreye aldığımız entegre yönetim sistemi şirket içinde başarı ile uygulanmaya başladıktan sonra, eko sistemimizin parçası bayi/servis’lerimizi de bu sisteme almak istedik.
Bu noktada USUS firması ile çalışmaya başladık. Onlarla uzun ve yorucu analizlere girmeden tamamen ihtiyaca yönelik kurgu ile çalışmaya başladık.
Bunu yapabilmemizdeki en büyük kolaylık o zamanlar daha çok yeni olan internet teknolojilerini kullanmamızdı.
Bayi/servis’lerimize herhangi bir kurulum yapılmadan internet gezgini ile kurduğumuz bu yapı, beklentilerimizin çok üzerinde kabul gördü.
Gelen talepleri çok hızlı anlayıp merkezi sistemimizle entegre ederek devreye aldık. Hatta merkezi sistemde olmayan 2.El ve yedek parça kataloglarını da devreye alarak baştaki beklentilerimizin çok önüne geçtik.
Sonuçta tam anlamıyla bir DCS (Dealer Communication System) ortaya çıktı.
Bugün için çok sıradan olan bu deneyimi 1995’li yılların çerçevesinde değerlendirmek gerekiyor. O dönemde bilgisayar kullanımı çok düşük, internet alt yapısı ise çok yetersizdi. Ancak USUS’ un bizi çok iyi anlaması ile çizilen yol, bu projeyi başarıya götürdü.
2008 yılı sonunda Otoyol firmasından ayrılarak İtalyan ortaklı bir şirket olarak yoluna devam eden Iveco Araç, bütün bilgi sistemlerini yenilemiştir.
Bununla bağlantılı olarak, yeni kullandığımız şirket içi programımızla tamamen entegre olarak çalışacak şekilde OPAZBIS sisteminin de çok kısa bir sürede devreye alınıp bayilerin kullanımına açılması gerekiyordu.
USUS firması ile birlikte çok sıkı çalışma sonucunda, bu kısa süre zarfında sistemin altyapısı değiştirilmiş ve yeni şirketin ihtiyaçlarına göre revize edilmiştir.
Bunun sonucunda, sistemimiz yeni ismi ve yenilenmiş altyapısı ile IVECOBIS ismi ile devreye alınmıştır.
Sistem üzerinde bulunan duyurular bölümü bayilerimiz ile gerekli olan iletişimi sağlamaktadır.
Yedek parça bayilerimiz, siparişlerini sipariş aşamasından faturalanma aşamasına kadar takip edebilmektedir. Bu işlemlerin bir çoğunuda kendileri yapabilmektedir.
Araç bayilerimiz, alacakları araçlarla ilgili her türlü bilgiye ulaşabilmektedir.
Yetkili servislerimiz, garanti dahilindeki araçların takibini ve garanti işlemlerini kendileri yapabilmektedir.
CRM bölümü ile araç satış bayilerimiz nihai müşterilerini takip edebilmektedir.
Finans bölümü ile bayilerimiz her türlü alacak ve borcunu izleyebilmektedir.
Sistem üzerindeki diğer bölümlerde hem bayilerimizin hem de bizim birçok işimizi kolaylaştırmaktadır.
IVECOBIS, şirket içinde kullandığımız sistem ile tamamen entegre ve gerçek zamanlı olarak çalıştığı için hiçbir bilgi akışında zaman kaybı ve gecikme olmamakta ve bunun sonucunda da günümüzün rekabetçi koşullarında bayilerimize ve bize artı bir değer kazandırmaktadır.
Sistemin şirketimize kazandırdığı en büyük değerlerden birisi de zamandır. Bayilerimiz işlemlerinin bir çoğunu sistem üzerinde kendileri yaptıkları için bizim üzerimizdeki iş yükünün büyük bir kısmı kalkmış durumdadır. Buradan kazandığımız zaman şirket içi işlerimizin daha kaliteli yapılmasını sağlamaktadır.
Sonuç olarak USUS ile beraber yürüttüğümüz bu proje sayesinde hem biz hem de bayilerimiz teknolojinin getirdiği avantajı en iyi şekilde kullanmaktayız.